26 oktober 2011

Trollsvallet

Något ni alla kanske inte visste om mig är att jag har naturlockigt hår. Så därför lägger jag upp ett litet before&after inlägg nu då. Har väldigt torrt och stripigt hår i verkligheten men igår satte jag i en lite mörkare nyans bara för att täcka det som blivit solblekt eftersom topparna var lite mot orangea hållet. Med nyansen fick jag enormt mycket glans och mjukhet i håret och så blev det dessutom lite overconditioned så det blev inte riktigt så lockigt nu som det brukar. Lockigast är det då det är riktigt ristorrt.

Vanligtvis ser det ut som trollhår ungefär. Eller som Hagrids hår från Harry Potter. Ja ni kan ju tänka er det och så förstår ni nog ganska snabbt att det är bättre att ni aldrig får se det. Jag trivs aldrig i mitt lockiga hår. Därför tror nog de flesta att jag har rakt hår av naturen. Många frågar varför jag aldrig visar mig i mitt lockiga svall och när de ser det förstår de nog varför jag låter bli att go all natural. Men som tur är finns ghd, skulle ju inte klara mig en dag utan den. Den hänger nog slaviskt med vart än jag åker om det är för mer än en dag. Min trogna vän som alltid fixar vilken som helst bad hair day.

 Så kolla in nu, bjuder på halfway-Hagrid:



Här är de produkter jag använder mig av. Inte alla på en gång nog oftast utan tycker om att variera lite.

Min gud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar