7 oktober 2011

Galen på Galna Dagarna

Hur är det möjligt att man hatar Galna dagarna men ändå går dit varje dag och trivs där alldeles för länge. Inte så att jag ens skulle hitta något riktigt. Förutom jo, saker som inte är på rea, Mateus porslin med vackraste frjärilstryck. Hamnar kanske bära hem ett par skålar någon dag eftersom jag inte har några. Jo, gula tillfälliga och jag vill gärna att de också blir ändast tillfälliga!
Jogurten skulle ju smaka så mycket godare ur denna! Åh säger jag bara.
Är det inte ändå alltid roligast at köpa åt andra! Är det något med åldern eller varför kan jag gå en dag i sträck i affärer och bara hitta alltmöjligt fint år mina kära. Pappa var den lyckliga idag och några presenter väntar honom!

Drack dessutom en god smoothie som var på erbjudande! Blir kanske en till imorgon i någon annan smak. Lönar sig att smaka på. God flodräks sallad blev det senare. Vi var ju där i lite väl många timmar..



Okej det blev några tabletter från Pentik till kap pris. Försökte undvika det här beiga temat med att tro att de är gråaktiga i affären men herregud nej, de är ju hur beigea som helst! Omöjligt.

2 kommentarer:

  1. Ja, fjärilsskålarna är underbara fast mina är rosa och gröna.
    Har faktiskt en hel massa Mateusporslin i främst lila och beige men även en hel del ljustrosa och mörkare rosa.
    Älskar det här lite romantiska och lekfulla porslinet som går att mixa och matcha och därigenom få helt olika uttryck till sin dukning.

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  2. Lyckans dig! Skulle gärna också ha massvis porslin av dem. Och roligt med flera färger kan jag tänka mig:)

    SvaraRadera