4 oktober 2011

Inrednings drömmar

Har länge nu dreglat efter några fina möbler hem som har en antik känsla till sig. Vårt matbord nu är för stort och bara tillfälligt och nu har jag gått och hittat det perfekta bordet så kan jag bli av med det tillfälliga! Det är så trångt här nu att kanske det här bordet skulle göra det möjligt att gå i vardagsrummet utan att hamna flytta på möbler. Okej, så farligt är det kanske inte.


Denna skönhet kommer från Huonekalutukku
Sen då något annat som jag bara måste ha är Rokoko stolar som är att dö för. Tyvärr ryms de inte i denhär lilla stadslyan men kan säkert få en sån in i något annat inrednings projekt. Jag vet att vi har en sådan antik stol någonstans i förvar men den har riktigt äckligt vinrött sammetskläde så den borde kläs om och där säger det nog lite stopp för mig. Men jag kanske borde gå och smygtitta på den lite i alla fall. Om jag ändå skulle veta hur man klär om.

Denna kommer från Pentik
Idag skall jag och Jasmine till en antik affär, Fasaani, och kolla efter något till hennes lägenhet. Älskar affären eftersom allting är så vackert och ändå så gammalt där. Det ända jag kan tänka på är att hur jag skulle måla om allting, fastän med den erfarenhet som jag har kanske jag inte skall gå och peta på antik riktitgt ännu. Borde verkligen gå nån kurs för renovering av antik och värför inte annat också. Tipsa gärna om ni vet om några bra kurser:)



2 kommentarer:

  1. Jag kan hjälpa dig klä om antika stolar i varje fall!I will tell u the secret!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Om du verkligen har antiksecrets så då klär vi tillsammans!!

    SvaraRadera