9 oktober 2011

Så blev det dubbeltäcke





Är lite sisådär nervös nu. Vi flyttade ju in i lägenheten i maj och det har alltid ända sen dess varit sjukt varmt här inne. Just så som jag vill ha det alltså. Men nu då det är 4 grader ute om nätterna har det blivit kallt här inne också! Jag vill inte hamna gå inne i yllestrumpor, tjocka tröjor och halsduk runt utan vara lätt klädd och ha det varmt och skönt ändå som jag har fått vara hittills. Äsch då, jag som hoppades på att det alltid kommer att vara vamt här hos oss och det var kanske de bästa med just det här stället. Men kanske värme elementern inte har dragit igång ordentligt ännu. Jag hoppas verkligen det är där problemet ligger. Hämtade som tur ändå mitt sjukt varma dundubbeltäckte hem från landet som nog gör en hel del, hoppas jag. Det är 3 gånger fluffigare, helt annat material och mycket varmare vet jag av erfarenhet. Utom att jag kollade just märke, modell och värmegrad och fan, de är båda exakt samma täcken!! Ena från USA och andra härifrån. Nu är nog nåt snett, det kan ju inte vara sant! Hoppas det "varmare" värmer mer nu ändå på nåt magiskt sätt. Det kanske blir en kall vinter här sen också. Får väl gå omkring i lägenheten invirad i två dubbeltäcken.. 

Men Dubbeltäckedet skall det nog absoluut vara! Det är ju 10 gånger varmare, mysigare, lättare att bädda och snyggare dessutom om man inte orkar använda dagäckte. Alltså ett klart måste! Köpte det jag har hemma från USA och skulle absolut ta me det till Finland då jag flyttade tillbaka hem. Köpte en vacuumpack påse dit jag trängde den och sög ut luften och påsen den i handbaggaget. Gissa om tullmännen undrade vad fan det är som ligger inne i den stenhårda skruttiga påsen! Jag hamnade säkert 3 gånger gå på extra check. Åtminstone sparade jag mig ett täcke med det krånglet:)

Kan vacuumpacken ha gjort täcket på nåt vis platt for good? Men den kan väl inte ha tagit bort värmen också...Skumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar