8 oktober 2011

Paradiset


Är på landet och insåg just att det här var kanske den finaste dagen någonsin ute på havet. Det är 8 grader varmt så det bet nog om kinderna lite då man åkte hårt men det var mer än okej. Som tur var jag utrustad med stövlar och handskar, de andra var kanske lite avundsjuka då de förlorade känseln i fötterna ganska så snabbt.

Jag som är en havs älskare, har blivit uppväxt vid havet och vistas så mycket på landet tycker att det knappast finns något bättre än just havet. Men idag slog det mig hur vackert havet egentligen är såhär på hösten. Vattnet var alldeles svart och spegelblankt och reflekterade himlen alldeles klart. När vi körde in igenom de smala sunden hoppade hundratals minimala fiskar upp runt omkring oss. Släppte ju några lyckoskratt för något så fint som havet idag har jag aldrig sett förut. Alldeles bakom knuten hittade jag paradiset.








































Ja alltså herre gud så fint det är här ute!

6 kommentarer:

  1. siis hääh e där nåå thaikkun käymäs o fiska eller vem e de däää? men waaau fina bilder bebeeee <3

    SvaraRadera
  2. Nej:D Finska pojkar o en Eest. O tack:)

    SvaraRadera
  3. inte nyps det om kinderna här inte :D

    SvaraRadera
  4. Verkot vesille:) Kaunista todella...maagista!

    SvaraRadera
  5. Sait ne miehet pituusjärjestykseen:) FUN!

    SvaraRadera
  6. Wow, jättefint ser de uuut!! :)

    SvaraRadera