5 oktober 2011

Kärleken för det gamla och skabbiga

Det är idag som det gäller! Får access till förrådet med den fina (nej inte så fina ännu) fåtöljen. Och kanske jag hittar något annat fint antikt som jag kan restaurera, som fina byrålådor eller bord eller you name it. Har ingen aning om vad som finns så det är sådär smått spännande. Speciellt efter att ha kollat på priserna i antik affärerna vill man ju inte köpa någonting! Eller vill och vill, ja men ni fattar. 


Jag undrar bara hur jag som barn kunde tycka att allt antikt var så himmelens fult. Alltså seriöst, tänkte att när jag flyttar hemifrån skall jag inte ha en ända persisk handgjord matta- där står en i köket och ger allt det andra vita en finfin kontrast. Och skulle ju dö för något snyggt urgammalt klädskåp eller vad som helst med sliten målfärg i antik. Dessutom älskade jag allt i mörk trä men kanske jag fick en överdos för nu skall allt vara så vitt. Var ju ganska glad då parkettet i denhär lägenheten bara råkade vara sådär sjukt fint gråaktigt trä. Ja alltså, smaken ändrar sig ganska mycket och helst skulle jag vilja kunna byta om inredningen då och då nästan totalt alltid då det dyker upp vackra möbler. Denhär kärleken för inredning har nog inte funnits så länge men alltid har jag nog vetat hur jag vill ha det ändå.


Det är ju såhär det borde se ut!



Nu rusar jag iväg eftersom planen är att gå på Galna Dagarna. Detta kommer jag högst antagligen att ångra mycket snart!

2 kommentarer:

  1. Måst nog säga ti Max att de börjar bli på tiden att ni skaffar en ny lya bara så har du mera utrymme att inräda!

    SvaraRadera
  2. Skulle ju inte tacka nej:) In med alla antik möbler bara!

    SvaraRadera