23 oktober 2011

Feng Shui

Hittade en godig till blogg idag. Jannice är utbildad feng shui konsult och delar med sig sin lära om att använda feng shui i inredning under några lektioner i bloggen vilket jag tycker var jätte intressant. Kolla in HÄR och lär er hur man man inrederer harmoniskt!

Har själv varit missnöjd med vardagsrummet och någonting fungerar inte alls här fastän jag inte riktigt har vetat vad det är.  Så den viktigaste lärdomen jag fick var att man skall låta energin flöda fritt från dörrar mot fönster och inte blockera det utrymmet vilket jag nu har gjort i vardagsrummet. Så måste försöka ordna om för att få energin och flöda fritt här. Alla element tycker jag att jag har representerade men saknar också kraftposition till någon mån. Det är lite oklart vad som är den stabila ryggen då vardgasrummet med samma också uppfyller funktionen som matsal och arbetsrum. Måste nu verkligen tänka ut vad som borde göras. Inte alls så lätt säger jag bara. Men vilka fantastiska tips hon ger!

Här är några exempel på väldigt harmoniska rum enligt mitt tycke:




Älskar ljuset i bilderna. Kan inte tänka mig något värre än att ha gardinerna fast hela dagen. Ljuset skall få flöda in för fullt så länge det ännu är ljust!

2 kommentarer:

  1. Guuuuud va finaa, såndäna rum vill jag haaa!!!!

    SvaraRadera
  2. Hienoja, niin Bellan näköisiä! Puss

    SvaraRadera