19 oktober 2011

So close, yet so far away


Då jag blundar ser jag framför mig en fantastisk villa med en vingård i Frankrike där jag vill vara just nu. Just nu. Vill gå på de där smala gatorna, sitta på mysiga cafeer, gå in och pilla på inredningsgrejer i de sötaste små affärerna, äta god mat och njuta av havsluften. Åka omkring till olika vingårdar och köra upp och ner längs bergen. Leka villaköpare och gå på husvisningar i de finaste villorna med de största vingårdarna. Ligga mitt i en lavendelfarm och bara dra in den fantastiska doften. Bara för att. Kan inte någon ta mig dit nu? Det är väl inte så mycket begärt?







Alltså joo, ni förstår väl- rena drömmen!  Hade planer att åka dit och då skulle jag ha varit där idag. Det blev inte av men kanske jag hinner ännu. Känns att detta är ett måste nu. På ett vis eller annat. Vet inte varför men dit skall jag!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska ta ditt pick och pack och åka iväg bara! Jag gjorde det för ett år sedan och ångrar det inte! Om man har en dröm måste man följa den! /Stockholms hemmafru

    SvaraRadera
  2. Gud vad lockande det nog låter! Men det kan hända att jag lämnar lavendeldoftandet i Frankrike till våren istället:) Det går väl lika bra

    SvaraRadera