27 oktober 2011

En otrogen inredare

Var inne på Papagagena idag vilket är min barndomskompis mammas affär. Förälskade mig i typ allt där. De hade en massa fina tyger, inrednings fönster med speglar inuti, fåtöljer, stolar, doftprodukter och lite vad som helst. Ägaren lovade kolla ifall jag skulle kunna komma in då och då och hjälpa till vilket ju skulle göra mig jätte glad då jag så gärna skulle jobba på en inredningsaffär och bara få vara omkringad av finfina saker dagarna långa:)


Så älskar jag ju Howard fåtöljer. Vem gör liksom inte det? 

Jätte snygg klocka och gillar att den är i grå/silver

Har bara hört och läst om dessa Maison Belle produkter och fick äntligen dofta själv på dem. Gott gott gott, måste nog köpa mig något medel hem så att jag kan snusa på lavendel och mint dag in och dag ut.Mmm


Tror nog jag insförskaffar tyget imorgon hörni så får vi igång fåtöljfixandet igen! Detta är ju skamsligt. En sak vill jag säga bara- skäms lite av att måsta returnera mina provlappar och kuddar jag fick låna från Isabel B. och säga att nähä det fungerade inte riktigt dethär efter så mycket hon hjälpte mig. Men det får jag ta. Om jag vill ha ett Linum tyg jag tyckte var ganska så perfekt så vill jag. Punkt.
Var dessutom med mamma i Hanko Sushi och äta idag. Förut tyckte jag att sushi kanske var något av det obehagligaste jag visste och typ sprang ut ur rymmet om någon åt sushi. Men nu så har det så där bara blivit  en delikatess, något jag gärna skulle äta varje dag. Man hittar mig ganska ofta på Stockmanns sushi bar där jag gärna tar några bitar bara som ett litet snack. Himmelskt gott!


Åt en california maki roll. Gott var det!

Det blev miso soppa för mamma

2 kommentarer:

  1. Kiitos täydellisestä seurasta. Oli nami:)

    SvaraRadera
  2. Naminaminami California rollll!!! Du måst komma hit o så måst vi gå till East och äta världens godaste Sushiii :D pusii

    SvaraRadera