5 oktober 2011

Fåtöljen


Fåtöljen är här. Efter många om och men. Efter 4 besök till förrådet. Äntligen! Talade idag till spökena direkt och bad dem att inte smälla några dörrar när jag snokade där ensam. Och som tur lyssnade de! Men det är seriöst den obehagligaste tunnelkällaren jag har varit i. Alldeles öde gångar med en dörr lång borta i ändan där det står Brandfara. Great.

Men alltså jag fick redan den känslan att vi inte är gjorda för varann eftersom något höll oss ifrån varann. Men här är den i mitt vardagsrum nu. Och jag kanske kan klämma in den någonstans här. Var har jag ingen aning om ännu. Hemskt breathtaking är den ju inte men den har potential, absolut! Verkligen kul med ett nytt projekt.

Så vad skall göras: Gillar inte den gulaktiga färgen träet har så måste fundera om jag vill ha den vit eller typ genomskinlig ljusgrå. Och tyget skall vara vitt, beiget eller grått, varför inte randigt i några riktigt fräcka men ändå neautrala färger. Ge mig tips snälla ni!

Är ju dessutom lite rädd av vad detta skall bli  liksom tänk om jag förstör den? Nähe, då målar jag om och slipar lite till. Ja förresten hur slipar man de där krumelurerna på träet? Måste vara omöjligt typ. Förvänta er nästa update till jul kanske. Dessutom har jag inte en blekaste aning om hur tyget skall sättas fast där när den har sånadär små guldknappar. De har garanterat rostat ihjäl.

Måste nu undersöka lite närmare.
Vi ses senare!

2 kommentarer:

  1. joooo vitsi dendär stolen har ja foto på me min viivotinmekko!! finaste foto ever. Men hördu du de kan nog bli omöjligt dedär me guldknapparna:S lycka till syrran pus

    SvaraRadera
  2. Ja tror ja har en likadan bild faktist! Men joo ja måst kolla om ja sku hitta någo likadana knappnålar i nån affär kanske eller försöka riva ut domdär. Hjälp

    SvaraRadera