23 oktober 2011

En liten kärlek för lampor

Fina lampor är ju svåra att hitta. Nä, kanske inte svåra att hitta men svåra att hitta till bra pris. Så före vi ens flyttade in i vår lägenhet här hittade jag i USA två ursnygga lampor som jag förälskade mig i. I ett skede hade jag tre, en till myycket stor, men då undrade jag verkligen att om jag är frisk och så fick jag returnera den. De här fina godbitarna kostade inte skjortan av mig ens, det var ju kanske därför jag köpte dem utan att alls tänka på att jag redan har en exrta väska, några extra handbaggage och ja, vart gömmer man två stora lampskärmar då? Plus tunga glasfötter som gärna splittras i tusen bitar. I handbaggaget. Gissa hur det gick? Rätt, inte alls så bra. Den vita lampskärmen fastnade 2ggr i tullens maskin och täppte till den och kom första gången ut ganska skruttig, andra gången så skruttig att den måste slängas till slut. Alltså tro mig, jag skulle nog ha strukit den eller vad som helst om det bara hade gått. Så går det om man enas att resa med lampskärmar i handbaggaget. Fick som tur det gråa hemskickat i en stor väska men pojkvännens kompis. Tur där, så hamnade jag köpa bara en ny ! Den gråa i råsilke är också lite skruttig men jag kanske överlever. Men tänk, dessa fina lampfötter kostar i Pentik och Laura Ashley mer än 115e, jag fick dem för 20e, med skärmar! Så ni förstår. Det var ju bara så att jag måste.



Oj den blev tydligen lite sned då jag koncentrerade mig på att gömma skruttorna i skärmen.haha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar