9 oktober 2011

Svenska för hela hjärtat

Idag var söta Enni som är Max ingifta syster hos mig och jag fick leka svenska lärare. Det började med att hon gick rakt till mitt klädskåp och drog på sig mina högaste klackar från Michael Kors. Hon meddelade att hon skall låna dem. Okej. Obekvämaste skorna jag äger. Fick mycket elaka skavsår och uppsvullna barbapapafötter (fötterna slutade existera) av dem på ett bröllop i somras och har sen dess sneglat ganska argt på dem i skåpet. Synd för de är skitsnygga. Bra att någon har användning av dem! Men inte kan jag ju låna dem. Det skulle ju bara kännas fel då de är helt nya! Enni satt med klackarna på tills hon åkte och steg upp med jämna mellanrum för att kolla i spegeln , det var sådär i 3 timmar som hon var här.


Vi njöt också några entrecote biffar med trattissås och sallad tills vi sprack. Och så åt vi choklad i kopiösa mängder för att någon väldigt omtänksam hämtade med sig 5 enorma plattor och fem tuber av choklad från Estland. Nämligen våran jobbman. Tack för den! Huj 


Måste dessutom fortsätta lektionen hem till henne lite senare eftersom jag kände att det är på mitt ansvar ifall hon skriver Michael Kors på provet istället för vad det borde stå. Men nu är det kanske under kontroll! Kanske!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar