10 oktober 2011

Dammigt, dammigare, hemma hos oss




Ojojoj så fina dom alla är!

Herre gud. Har i drygt tre timmar sandpapprat fåtöljen. Den blir aldrig klar! Något över hälften ännu kvar. Måste fortsätta imoron bara fingrarna inte faller av under natten. Men men, under den gula målfärgen visar sig nu en helt fin träyta som nog skall behandlas kanske redan imorgon med lite gråaktig genomskinlig färg. Träet är lite väl rödaktigt nu. Det är ju  den roliga delen i dethär egentligen, alltså målandet. Slipandet är nog inget vidare o fattar verkligen nu varför det är så dyrt att föra antika möbler med en massa krusiduller till något proffs och fixas. Men fin blir den absolut det vet jag! Okej, fick igen beslutsångest och kan inte välja mellan grått trä och vitt tyg eller motsatsen.

Hostar damm och vad än jag rör är täckt av ett målfärgsdammlager, usch. Man skall inte slipa i vardagsrummet. Någonsin. Och inte med öppna dörrar genom hela lägenheten. För dammet är överallt. Det är just på grund av det här som jag skulle behöva en liten verkstad i en utelada. Med värme såklart!

En viss färgskillnad ser man ju nog! 

Nu ligger jag under min favorit filt och värmer tårna. Är trött men ganska nöjd med vad jag fick gjort idag:)

1 kommentar: