6 oktober 2011

Don't mind the rain

Började dagen med en fantastiskt god frukost hos Jasmine. Natur jogurt med en massa bär och frön. Gott! Det var en riktigt trög morgon och jag tankade inför vad som väntade på eftermiddagen. Nämligen bärande av enormt tunga byrålådor fulla med saker i klänning och strumpbyxor. Score! Överraskande nog fick jag ändast några skrapmärken och strumpbyxorna hölls hela. Förbigående män var ganska ignoranta då de bara gick förbi med en voivoi blick. Hjälpa kanske? Nej, inte i Finland. Dessutom hade en av våra hyresgäster flyttat ut och lämnat enorma mängder nya tvättmedel och kryddor i skåpen så jag fick gå och haffa åt mig. Sparade garanterat någon slant där. Mera bärande mera bärande. Åtminstone har jag nu en finfin antik byrå som väntar i bilen på att bli uppburen av någon. Inte mig. Vänta bara så får ni se den!



Vädret idag är ju det ruskigaste på länge. Men det finns en sak som gör även regn behagligt. Nämligen fina stövlar! Jag blir nästan glad i smyg då det regnar och jag får traska omkring i mina fina Hunters.






Outfiten: Klänning- Thailand, Poncho-H&M, Skärp-Urban Outfitters, Stövlar-Hunter Regent Savoy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar