11 oktober 2011

Hantverkaren

Nu är man lite glad! Var och fixade matbord och köksbord i en lägenhet som pappa äger och hyräsgästen hade flyttat ut och lämnat dit lite grejer. Så jag gick och hittade en fullt fungerande nästan ny dammsugare med extra dammpåsar och allt vilket ju var super då vår nämligen gick sönder några veckor sen. Nu skall det dammsugas! Förresten så blev ytorna jag behandlade jätte bra. Köket ser nu ut som nytt. Roligt att pappa har uppfattat att han gärna får använda mig för sånhäna projekt. Mera projekt hit bara! Dessutom fick jag en slipmaskin nu så slipandet av fåtöljen borde gå lite smidigare idag. Dock går ju inte maskinen in i krusidullerna men lite underlättar det!

Nu har jag lilla Dina på besök och skall ta en promenad riktigt just med henne och Max. Det regnar men som tur hittade man en regnrock i förrådet och kan dra gummistövlarna på!


En mycket hårig liten Dina

1 kommentar: