20 oktober 2011

Puppies should never grow up


Hos grannen hör jag någon jätte söt liten liten hundvalp försöka skälla men det låter bara väldigt skrattretande. Blir ju lite varm i kroppen och funderar att vart försvann idén att själv skaffa en liten valp. Jo den ligger nog kvar ännu men väntar på den perfekta lilla fluffiga sötnosen. Idag bad min syster hjälp om vilken valp hennes kompis skall skaffa och då började jag ju titta på valpar igen. Det är farligt det här säger jag bara.

Själv skulle jag döda för en just sånhän liten långhårig cream chihuahua. De kan dock ha ett väldigt starkt temperament, vara själviska och är noga om sitt revir. Kräver helt enkelt mycket träning.
Pomeranian är andra favoriten och så fluffiga, snälla och söta. Borstandet är dock en sak för sig. Pomeranian kräver inte mycket träning och är en trogen kumpan. Men vissa skäller massor så det är ju värt att tänka på.
Man kan ju inte vara annat än förälskad i Sofias toy pudel så den kommer nog också med här. Lättskolad, energisk och väldigt smart hund!

Har nyligen blivit lite kär i Maltese också. Väldigt lekfull och snäll ras som älskar människor.




Mrs G skaffade den sötaste Maltese valpen just så kolla in hos henne!
Man blir ju lite galen av alla dessa söta valpar. Jag tror nog jag mest lutar mot chihuahua hållet fastän de kräver mest skolning. Men gillar skolning så det är inget problem. En fluffig pomerianian är nog inte alls dum heller så länge man orkar borsta på. Hoppas systerns kompis skaffar någon av dessa så bara måste jag åka och se på den till Miami!

8 kommentarer:

  1. okei vi kunde int välja så vi far nu o köpa en pomeranian o en maltese! moikkamoiiiiiii t dond

    SvaraRadera
  2. oi nejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj dom e alla så söta doni vill ha alla

    SvaraRadera
  3. Haha.Ja vet! Men börja nu med en, och kom ihåg att ja allti e ledig att sköta/få söta hundar:)

    SvaraRadera
  4. Söpööööööö, pomerian och maltese :) hihihi kommer sen o gosa när ni får en <3

    SvaraRadera
  5. Sofias hund får helt klart min röst!!!Den är sååååå söt. Ägaren till denna lilla pudel måste nog vara lycklig i livet. Hon ser dessutom ut att lukta jättejätte gott mitt på huvudet, och magen lite också!!!!

    mvh
    Obsessionista

    SvaraRadera
  6. Åh söta du, klart att du ska ha en liten valp :)
    Jag röstar på en malteser, finns ingen finare och mer trogen liten kompis.

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  7. Delade röster här ser jag! Men chihuahuan fick inga. Efter att ha sett på bilderna skulle jag nog vara överlycklig med vilken som helst:) Kanske jag påbörjar valpjakten igen;)

    SvaraRadera
  8. Alltså gud tom jag vill ju ha en sån...kanske helt bra då behöver jag aldrig skaffa mig en man? Trogen malteser tack!

    http://bohemanian.blogspot.com/

    SvaraRadera