6 oktober 2011

Housewife


Känner mig verkligen som en housewife idag på grund av mitt tvåbarnsmamma hår som ser ut att ha stylats med en airstyler. Och nej, det har jag inte gjort. Har dessutom kollat igenom en ikea kass full med gamla bilder.Och bara oat. Sånt gör väl bara mammor? Och tvättat byk, planterat blommor osv. Nu räcker det. Gör nåt åt håret och drar till stan på tyg jakt för fåtöljen.  Kanske, om jag ids riskerna att inte få parkering någonstans på kvällen. Svårt.

Tror fåtöljen får bli ganska lik Pentik fåtöljen jag visade innan och tänker antagligen bara slipa fram den riktiga träfärgen och ändast lägga på lite lack, okej det beror på vilken färg den är där under. Och tyget får bli någt typ ljusgrått. Inte beiget, eftersom hur än jag har försökt att inte ha ett beigevitt vardagsrum så har det ändå blivit så.

Kan ju visa hur det ser ut nu. Gardiner fattas och tavlas skall bort. Och trångt är det men så får det vara om man inte kan bli av med något fint.



Hej mera inredningsfreak hejdå housewife. Eller är de kanske samma sak sen också? Åh

2 kommentarer:

  1. du borde ha en stor bokhylla bakom soffan! väggen e så tom! o sen sku du kanske kunna läsa också :)t kirjanörtti doni

    SvaraRadera
  2. Det kan vara en bra idé! Alla väggarna känns så tomma och kala här att något borde göras.

    SvaraRadera