4 oktober 2011

Ljuset

 


Det har varit en händelserik dag idag. Gick till förrådet där stolen jag skrev om skulle finnas, kanske, men det var bäckmörkt och det fanns inga ljus så jag var bara lite rädd. Nej, inte helt lite utan så rädd att jag måste tala för mig själv för att undvika att börja höra otäcka ljud. Åkte tillbaka senare med en ficklampa och prövade 25 nycklar varav ingen öppnade dörren. Så fick jag ändå höra att nyckeln nog fanns där men tydligen var låset så rostigt att det inte var riktigt lätt att få upp det. Typiskt.

Sen då. Kanske det viktigaste. Jag förälskade jag mig i gamla underbara skåp. Helst med mycket sliten grön färg eller klassiska vita. Jag skulle dock inte tacka nej till något annat heller.









Med Jasmine var vi i antik affären Fasaani på Högbergsgatan och yrade runt i små inrednings affärer som jag aldrig ens visste att existerade. Gudomliga saker med lite väl höga prislappar dock. Vi köpte urgamla och slitna inrednings fönster som dekoration båda två, fick dem till kompis pris dessutom! Så det var ju inte alls illa. Har just tagit en dusch med mitt eftersom att lite putsa bara did definitely not do it! Lade fönstret vid matbordet vilket jag tycker gav en super mysig cafe stämning till hörnan:) Måste be nån snäll man hänga upp det bara.



Det var dessutom något riktigt underligt som moder natur gav oss idag. Ljuset. Ett såndänt magiskt starkt ljus som bländar och gör att allting ser sagolikt ut. Fantastiskt säger jag bara!

Klänning&Boots- Zara,  Kofta -Filippa K, Scarf- Global, Väska- LV, Krokodilstrumppisar-Vogue

Nu drar jag ut mina batat chips från ugnen och skall slänga mig i soffan med tända ljus omkring mig och kolla något roligt program.

Puss



15 kommentarer:

  1. Löysit aarteen!Ihanat kynttilät ja valoefekti ikkunan läpi, kaunis:)
    Bataattichipsit, nam...jätä mulle pari:)

    SvaraRadera
  2. typ det bäste inlägget EVVVEEER...guud vad snyggt det blev med fönstret!!! sjuuukt sjukt snyggt. gav verkligen "det där lilla extra" som saknades!

    SvaraRadera
  3. Fint fönster syrran! Ser du bra ut? (okei vi måst sluta heittä pappaläppäpääää)... o hej Du borde nog komma hit hem till mej o sara o inräda lite! Vardagsrummet ser typ fortfarande lika ut som när vi flytta in: kalt deppit, beiget. puss miss you!

    SvaraRadera
  4. Nina: Kiitos:) Aarre todellakin! Bataatit meni jo valitettavasti mutta sunnuntaiksi tilattu toinen satsi!

    Jasmine: Tack, vad glad jag blir! Är faktist nöjd med fönstret själv också:)Och vill se hur ditt blev!!

    SvaraRadera
  5. fina boots btw! Kanske ja kan börja köpa boots nu igen när ja åker ti Paris om en månad!!!! plus finland om lite över 2!! gud så tiden går snabbt

    SvaraRadera
  6. Dansku: Haha, ja men kanske ja ser ut om det är starkt ljus och det reflekteras i fönstret! Mycket möjligt. Skulle gärna ge min touch till ert vardagsrum, det e verkligen i behov av lite ömhet och kärlek!

    SvaraRadera
  7. Har du nåt tips på var i Stockholm man skulle kunna fynda liknande fönster? Hur mycket kostade det?

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Vad glad man blir:)
    Mitt fönster kostade 25e på rea, det hade kostat 65e. Jag är inte riktigt bekant med vad Stockholm har att erbjuda men lönar sig att kolla in på Tradera åtminstone, de hade några med spegel istället för glas om du gillar det! Har för mig att de finns i flera antik affärer också.

    Förresten här hittade jag helt likadant i just Stockholm!
    http://www.blocket.se/varmland/Gamla_Fonsterramar_m_m_35464832.htm?ca=11&w=1&last=1

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset verkligen, men du hittade nog ett för ett pang pris! Man kan inte förresten gå med i din blogg. Subscribe knappen fattas helt? Gör det lite svårt att följa och för dig att få trogna läsare...bara ett tips från ett inredningsfreak till en annan ;)

    SvaraRadera
  11. Bra att du sade, hade helt glömt bort att lägga dit det! Tack:)

    SvaraRadera
  12. ÖÖÖÖh batat chipsen??? Du kan int bara ta min ide utan att sen bjuda på en smakbit eller ENS berätta för mig hur de blev!!SES SNART=).AAAH och allt annat inredningsschabbel va oxo fint;).Puss

    SvaraRadera
  13. Ohh, har gått hundra gånger och kolla till Fasaani på ett likadant fönster, men har inte idats köpa det pga av att det kostade så mycket...Men nu hade den varit på rea och jag har totalt missat det?? Skit. Supersnyggt!

    SvaraRadera
  14. Äsh då! Vi hade också varit där tidigare men blev och funderade och nu när vi äntligen bestämde oss för att köpa så fanns det bara såna kvar som var lite sönder i glaset=mera rea! Men du kan ju gå och titta om där finns något kvar ännu!

    SvaraRadera