3 oktober 2011

Never say never

Idag på vägen hem var vår gata full av brandbilar och poliser och brandmän som hoppade omkring i sina dräkter och såg oroliga ut. Någon otäck brand var det på gång. Plötsligt kom jag ihåg att jag svor ju att aldrig flytta till ett höghus, och om jag gjorde det så helt högst till nedersta våningen eftersom jag är livrädd för bränder! Som barn brann det ett hus på ena sidan om oss och på andra sidan brann en bastu, så efter det har jag varit livrädd att också vårt hus skall brinna. Att vakna till att se lågor som reflekteras mot väggen är ju inte riktigt kul när man är 10 år gammal! Som tur har jag väl förträngt dessa obehagliga minnen och bor numera i ett höghus i 3e våningen och har ju faktist bott i Miami i 20e våningen så kanske det inte är så farlig sen heller! Kom ju faktist inte ihåg det förrän nu.

Nämen usch nu tar jag mig till trevligare ämnen som till exempel den himmelska chokladkakan jag åt hos Jasmine idag. Alltså gud. Som tur serverades inte hela kakan för jag skulle bombsäkert ha ätit allt! Så jag skall få se om jag får låna receptet av henne så lägger jag upp det och självklart måste jag baka den också!

Nu blir det sängdags och kanske nåt roligt program innan jag tuppar av.


Här sover vi. I världens skönaste säng. Lovar!


Älskar min myströja från Forever21!


Gonatt alla fina hoppas ni sover gott:)

1 kommentar: