21 oktober 2011

Health and Beauty Investigation

Hade det riktigt kul på mässan idag! Och kan ni tänka er ett det var en kille som drog mig dit? Nej, inte jag heller. Dock hade min kusin också lyckats dra dit sin kille men det är ändå lite annan sak.

Där var olika hallar som var indelade i hälsa, mode och hår. Vi började på modeavdelningen där det fanns en och annan intressant design av smycken och kläder samt modeshows. Vi blev även och lyssnade på en föreläsning av Leena Sarvi och någon annan om hur man skall posera på bild och det ända vi kan komma ihåg nu är att man skulle tänka sig ha två små ägg i armhålorna då man poserar. Lite fåniga tips kan man ju säga! På hälsoavdelninge fick vi smaka på olika nötter, joghurtar och smoothien som var riktigt goda. Valio hade en bra idé för en lätt smoothie- Hälften piimä och andra hälften blåbär- eller hallonssaftsoppa. Det var super gott! Håravdelningen var nog inget att hurra för.


Parajumpers hade några jätte fina jackor med dubbelpäls i huvan. Tänk vad varmt! Gillar deras jackor.

       Här har vi Jukka Rintalas kreationer vilka ju är ganska intressanta och vilda.

Förälskade mig lite i denna klänning. Skulle dock vilja ta ärmarna bort men annars älskar jag den korsettaktiga övredelen! 

 Här har vi Leena Sarvi som gav mystiska poseringstips.

Smycken-bläh, men border är ju superfint! De hade en massa fina antika bord i konstiga färger som utställningsbord som jag såså gärna skulle ha satt i bakluckan och målat och lagt någonstans hemma:) 

Roligt med ett kök där de bakade och man fick följa med. Som ett TV program!
Vackra stands men tyvärr tyckte jag en stor del av produkterna var till salu för högre pris än i affärerna. Var var mässerbjudandena liksom?

  Superfoods varav jag bara har chia frön tillsvidare, men de har varit bra för magen kan jag tipsa er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar