4 juli 2012

This is where we´re going!














Nu är det klart. Inga kansken mer. Om några månader packar vi väskorna och åker till Monaco och stannar där i ja, ganska så länge kan man väl säga! Max börjar studera där och jag tänker hitta nåt roligt jobb åt mig. Tror inte riktigt  på att det är sant ännu. Kan inte ens inbilla mig. Men så när jag tänker efter så kan det ju inte bli annat än bra. Att bo på rivieran och äta härliga sallader, gå klädd i alla mina fina klänningar, sitta på strandcaféer, se de där enorma yachtsen varje dag, åka på de där slingriga gatorna upp till bergen och ner igen och så blir det ju helt fantastiskt med värme. Rivieran har kanske det perfekta klimatet då februari är den kallaste månaden med en medeltemperatur på 12 grader. Så inga dunjackor eller uggs. Låter ganska bra.

Bilderna är från förra sommaren då vi var i Frankrike och jag blev helt stormförtjust i alla ställen runt omkring Monaco och har enda sedan dess längtat tillbaka.

Nu börjar jag småningom fatta det här. Och det kommer ju att bli fast hur bra! 

6 kommentarer:

  1. Låter ju helt härligt!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Talar ännu om att "om vi åker till Monaco" men fasiken vi åker ju! Det är fast hur spännande det här:)

      Radera
  2. Oi, kuinka ihanalta kuulostaa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eikö vain? Varmasti ihan uskomaton kokemus:) Täällä mietitään jo pakkailuja ihan täysillä vaikka eihän me nyt ihan vielä kuitenkaan olla lähdössä:D

      Radera
  3. Åh så spännande! Och det låter verkligen inte så tokigt att bo på Rivieran.. Talar du redan franska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog fast hur roligt!Har studerat franska i typ 5år, men får se hur mycket jag kommer ihåg. Riktigt lätt är det ju inte att förstå då de talar racerfart:D

      Radera