6 juli 2012

I miss my fingers


Idag blev det inte riktigt som det skulle. Egentligen borde vi vara i Hangö just nu men jag skar mig själv i handen något förfärligt och måste ta in på sjukhus. Det visade sig att jag skar i misstag av två fingrar ända till benet och har nu ingen känsel kvar i handen. Kan inte heller röra på fingrarna. Jag lovade mig själv att inte titta på såret då jag låg på båret och väntade på att bli ihopsydd,  men jag smygtittade ändå och efter det var det no going back, jag skakade och grät och har aldrig haft så ont någonstans. Det såg alldeles skräckslaget obehagligt ut, som om fingrarna skulle ha lossat helt och hållet. Nu är det bara att vänta på operationen nästa veckas fredag(fredagen den 13e), och så får ja hoppas att de börjar fungera igen och får känslan tillbaka. Mina fingrar spökar just nu, det känns alltså som om de skulle ha ett eget liv fast de inte rör sig alls.
Riktigt riktigt obehagligt. Jag hoppas verkligen er helg har börjat lite bättre!

7 kommentarer:

  1. usch vad hemskt!!! Fick du komma hem tillbaka redan? Är i Sverige nu men ringer när jag är tillbaka! Ta hand om dig vännen<3<3<3. Stackarn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä inte riktigt det bästa! Kom hem igår på kvällen men sen just när såren börjar läka så öppnas hela handen.uijjhh. Ha det bra där o hör av dig när du e tibaka:)

      Radera
  2. Oj nej! Hoppas allt går väl. Jag blir illamående bara av tanken på vad du skriver om så jag förstår att det måste ha varit hemskt att se såren live. Krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du:) Ja, det blev visst lite väl grafiskt när jag ännu i lite snurrigt tillstånd dikterade inlägget.
      Månne det inte blir bra snart.

      Radera
  3. Oj herreguud, jag sku ha freaked out!! Shit hoppas allt går bra med operationen etc!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, svimmade i bilen för jag va i sån chock. Man skall faktist vara försiktig med knivar! Tusen tack för stödet:)

      Radera
    2. Usch, jag förstår att du svimma! Jag har SÅ obehag för knivar, nu ännu mera än förut!! :D

      Radera