5 juli 2012

Hälsoupdate


Ni kanske minns att jag bestämde mig för att inte äta socker, minska på kolhydraterna och motionera mera en liten stund sen här. Hurra för mig! Jag har nämligen inte ätit några sötsaker, bakverk eller annat ohälsosamt på fem dagar nu! Har kompenserat sötsaker det med lite bär och frukter istället och det går fast hur bra. Tidigare åt jag godis varenda en dag. Har också ätit mycket jogurt med självgjord musli och bär och lagat någon super god sallad varje dag. Dessutom har jag gjort muskelövningar längs med hela dagen ch spelat tennis i en halvtimme varje dag. Tennis skulle jag mer än gärna spela mer men mitt knä tar emot just nu. Det är ju fast hur roligt att leka med lite vikter på terassen i solen. Gör armmuskler, benmuskler,rumpmuskler,magmuskler och ryggmuskler och jag känner mig redan nu mycket bättre. Någon diabetes har jag knappast men det var väl en bra kickstart på en hälsosammare sommar och så kanske man kommer i beach form snart också. Hoppas jag kan hålla i det här. Och sötsaker tänker jag nog börja äta igen i något skede, men med måtta. För vem kan nu leva utan glass, härliga pajer och annat gott på sommaren. Men varje dag behövs det väl inte.
 Nu blir det en massa vattenmelon till sen frukost och sen tänker jag äta alla de enorma smultornen jag plockade imorse med en god jogurt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar