28 juli 2012

Saturday´s Dinner Story


Yr av värmen traskade jag mot Stockmann som stängt flera timmar tidigare för att det visst är lördag idag. Så går det visst på sommaren. Att man inte håller koll på om det är tisdag eller lördag eller något helt annat.  



Colorcoded skall det ju va. Och de där seglingsskorna som i mitt tycke följt med i helt för många år skall visserligen gå vidare i arv. Vad kan man åt det liksom. Försöka hålla näsan uppe i vädret kanske.


Någon dag sedan märkte jag att ett halvår gått lite för fort och Royal Ravintolat presentkorten jag köpte juletider med Finnair poäng gått ut så jag panikringde Salutorget som jag velat prova en längre tid redan och så snälla som de var gick det att ordna och jag bokade bord med det samma. 



Klockan åtta idag landade vi i en soffhörna vid Salutorget och åt grillad entrecôte med lantpotatis, baconbönor och bernaisesås.


Och rökt lax med flodkräftspyttipanna och dillhollandaise.
Himmelskt!


 En lite småkul rosa bar hade de också.


Och finaste enorma Howard sofforna. Rymmer ju halva släkten!

Så blev det glass och en liten promenad i blåsiga Brunnsparken som var fullproppad av folk.


Till slut var väskan och handen dränkta i glass och vi kurvade hem längs med stranden i solnedgången. 

Och på mig hade jag ett reafynd från Mango i fräschaste sommarfärgen. 
Hallonrött <3

2 kommentarer:

  1. Onko sun speedy 30 vai 35? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se on 30, ihan täydellinen koko ja malli. Siksi niitä onkin jo pari kerääntynyt kaappiin eri kuoseissa:)

      Radera