26 juli 2012

Gödslarna




Massvis med kanadagäss trivs dagligen här på vårt lande vid udden längst ute på vår tomt. Idag räknade jag upp till 27 stycken. Bebisarna är ju söta, kolla nu på bilden där de hoppar i havet, men så gödslar de ju kanske lite mer än det skulle behövas. Som tur har man en fågelhund som jagar bort dem ibland. En gång då Dina jagade bort dem snubblade en unge och blev efter och hamnade rakt under Dina. Hon hade verkligen ingen aning om  vad hon skulle göra och blev garanterat själv räddare än ungen. Men det fick jag inget foto på för jag försökte smyga bakvägen till huset för att ta kameran och halkade på berget och vred knäet så det värkte i någon vecka. Sa någon att jag är klumpig? 

Vädret har varit helt mystiskt idag. Det har varit dimmigt, soligt, molnigt, hett, kyligt, regnigt, regnbåge och så har det åskat också. Den fantastiska finska sommaren! Har förresten både igår och idag spelat tennis med vänster hand och det börjar likna något så småningom. Det var faktist inte alls så svårt som jag trodde! Fast mina spelkamrater kanske inte njuter av det helt lika mycket som jag;)

1 kommentar: