16 juli 2012

Never buy a dress too long before an occasion


Jag är omöjlig. Påriktigt! Har äran att få närvara på två fantastiska bröllop i sommar och har i fast hur länge funderat vad jag skall ha på mig. Ett tiotal gånger har jag bestämt att jag har något som jag redan äger på mig och några klänningar har jag köpt och tänkt att this is the one. Den första redan över ett halvt år sedan. Men det borde man helt tydligt aldrig göra. Alltså planera så lång innan. Big nono! För nu vet jag inte hur månte gången det är men jag tror jag hittade the ultimate dress! Till ena bröllopet då. Inte många dagar innan. Och hoppas att jag nu inte mer ändrar mig. Fyndade en gräddvit klänning med svarta paljettränder på rea från Selected Femme och den är skitsnygg! Och det värsta är att den är nästan helt likadan som den jag köpte allra först, men ändå så mycket bättre. Nu funderar jag bara på accessoarer, smink och hår och har en bild i huvudet som är lite "modern spanish dancer". Men som sagt, så får vi se- jag har ju ännu några dagar på mig att göra en total turnabout;)

Ps. Har nu googlat runt och sett om svartvitt är ok på bröllop och det verkar vara det men tycker ni det också?

4 kommentarer:

  1. LOL<3<3<3 Va va de ja sa? Du e söt;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du kanske hade rätt sen också:DD Borde väl lyssna mer på andra men är man envis så är man;)

      Radera
  2. Jag tycker att det är superokej med svartvitt! Folk tycks nuförtiden t.o.m. ha svarta klänning på bröllop så svartvitt känns helt ok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill nog själv också minnas att jag sett svartvitt på bröllop och försäljaren på Stocka tyckte också att det är fast hur okej. Så det blir säkert svartvitt, i alla fall nu när jag har samma tema på paketet på handen;)

      Radera