20 juli 2012

Födelsedagen









Idag har vi firat mammas födelsedag med lite gäster på landet. Vi började dagen med glitterhav, sol, champagne och jordgubbar. Så droppade det in gäster lite nu och då som hämtade fina rosor, viner och chokladböcker. Mot kvällen lagade vi goda grillspett med räkor och höna och en massa grönsaker och så blev det lite sill, potatis, inrefilé, grillad sparris och sallad till det. Till efterrätt blev det en mumsig jordgubbs- och blåbärskaka som jag planerar att äta lite för mycket av imorgon. Några gånger måste jag ta en time out då det började snurra i huvudet och blev helt svag av hemskt magknip. Det är väl inte helt i onödan de skriver ut rediga sjukledigheter till de som varit på operationer för det här tycks inte gå om riktigt så snabbt som jag trodde. Kvällen avslutades bra i alla fall med att jag tog alla flickorna ut på en sunset boatride medan männen badade bastu. Mörkret kom krypandes på bara några minuter och överraskade oss då vi gick ut ur båthuset från att ha fört in flyvästarna. Perfekt timing alltså. Och nu skall jag försöka sova ensam i mitt lilla hus vilket är lite kusligt. Fast en mygga tycks här vara som sällskap i alla fall. Goodnight!

Ps. Det var första gången jag försökte mig på att fota med systemkameran efter operationen med den nya spateln och det var inte riktigt så lätt som jag trodde. Pröva själv att fota och bara använda vänster hand!(Höger hand får jag inte använda alls på 6-8 veckor.) Systemkameror är ju inte riktigt byggda för bara vänster hand. Så ljuset, skarpheten och vinklarna är nu lite som de är medan jag försöker utveckla ett nytt sätt att fota:)

2 kommentarer:

  1. så snygga foton! Kram hoppas du är okay!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla:) Idag känns det redan bättre:)

      Radera