8 juli 2012

Projekt Vindsvåning

I sommar skall vi med Jasu göra en total makeover i deras familjs vindsvåning. Det blir ny färg på golvet, väggar skall ner och så skall det målas. Och så skall inredningen förnyas helt och hållet. Vi skall fixa dit ett stort vardagsrum av vad som nu är 4 olika gångar och rum och så gör vi om ett sovrum. Mitt första riktiga inredningsprojekt! Blir så spännande så spännande och ni skall såklart få följa med i arbetet:)

Vindsvåningar är alltid lite extra knepiga att inreda på grund av balkar och det sluttande taket så nu håller jag på att leta inspiration och idéer. Sovrummet kommer åtminstonet bli fast hur mysigt och jag har redan en massa DIY idéer. Tänkte till exemple försöka mig fram på att själv göra en tuftad sänggavel och så har vi funderat på en liten fåtöl hängandes från taket. Det skall vara ljust och fräscht och tonåringen önskade sig ljusa jordnära färger och lite rosa. Kommer bli såå fint tror jag. Här kommer lite inspirationsbilder jag letat fram på google.






4 kommentarer:

  1. Huisin kauniita huoneita! :) Ihana tunnelma.. Oman kun saisi tällaiseksi olisi varmaan kymmenen kertaa mukavammat unet ;) Kiitos inspiraatiosta!

    Satu
    Indie by heart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Niin se vaan on että kun on tunnelmallinen ja rauhallinen makuuhuone niin nukkuu kunnon prinsessaunet:) Eka huone on ihan selvä suosikki. Sinne muuttaisin vaikka heti! Kiva kuulla että onnistuin inspiroimaan:)

      Radera