22 juli 2012

That´s love




















Igår hade vi äran att få bevittna då två blev en och den gemensamma resan genom livet kunde börja. 

Först av allt blev jag lagad i håret av Jasmine på morgonen och det blev just så som jag hade tänkt mig. En sleek sidebun som man inte behövde stressa över längs med dagen. Före vigseln var jag med på förberedelserna på Hotel Haven där luften var full av skratt, hårspray och solstrålar. Jag dekorerade också bilen eftersom jag skulle vara chaufför innan jag blev av med höger hand för en tid. Men Max tog gärna emot utmaningen istället. Båda två var vi black and white och bilen följde samma tema;)

Vigseln som tog plats i Domkyrkan var vacker och rörande med änglasång och gitarrspel av Jasmine och hennes småkusin. Bruden var sagolikt vacker i sin klänning och slöja och då paret steg ut ur kyrkan såg man att de verkligen var lyckligast i världen över att ha fått varann. Festen fortsatte till Klippan där jag agerade som fotoassistent vid brudparets fotografering. Kanske inte det bästa möjliga då jag bara har ena handen men fick några vackra bilder tagna själv också. Fick lite beröm till och med av fotograferna över hur behändigt det gick med vänster hand  bara och dessutom ännu två stora systemkameror som jag bar runt halsen halva dagen. Allting är möjligt om man bara vill!

Själva festen var just så som man skulle önska att alla brröllop var. Det var lugnt, avslappnat, inte för mycket program eller tal, trevligt bordssällskap, gudomligt god mat och allting gick just som det skulle. En perfekt dag med andra ord. 

Stort tack till brudparet för en oförglömlig kväll.  
Lycka för livet<3

2 kommentarer:

  1. Oi, onnea hääparille. :) Kauniita kuvia!
    Ja ihania herkkuja.. Ihastelen teidän asuja ja asusteita.. ^^

    Satu
    Indie by heart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos, kiva kuulla:)) Siellä oli kaikki niin kauniina, erityisesti morsian! Oli kyllä ihanat häät ja kaikki meni ihan nappiin:)Ja onneksi löytyi onnistuneitakin kuvia, kun yhdellä kädellä kamera heilahti vähän väliä:D

      Radera