14 juli 2012

Lördagsdepp och lägenhetslove


Nu är jag tillbaka med stort gips på handen och hoppeligen återställda fingrar. Operationen tog hela fyra timmar som var mycket längre än förväntat men allt borde ha gått bra och de fixade ihop fyra senor och två nerver. Var skittrött och illamående efter operationen men kom hem igår på kvällen och sov en lång nasttsömn och känner mig mycket bättre nu. Okej, påriktigt har jag varit på sjukt dåligt humör då allt känns jobbigt och faller och höger hand just nu är helt oanvändbar. Men det kunde ju vara så mycket sämre. Så nu är det bara att bita ihop och låta handen vila .Och så hoppas jag på finfint väder så man bara kan vara ute och njuta och inte behöva fundera på hur manlyckas få en tjöja eller jacka dragen över det tjocka paketet. För det blir inte helt lätt.

Men idag har jag letat efter lägenheter runt omkring Monaco och hittat en i en gammal vacker byggnad som jag är ganska så förälskad i. Har bestämt att det är bäst att proppa bilen full med så mycket som möjligt och ta en snygg lägenhet som man vet att man trivs i och köper det som behövs till där. Så det ser ut som ens eget hem och inte någon annans. Har nämligen bott så någongång att jag inte ville laga mat för köket kändes som en mörk bakteriehåla, ville inte sova i sängen för den var ofräsch och stenhård och allting kändes så ohygieniskt att man helst inte var hemma alls. Det är ju inte helt så man vill känna sig i sitt hem om ni förstår. Så nu väntar ännu på lite mer info men magkänslan säger ja ja ja och i så fall är det där ovan vår nya utsikt från lägenheten i Beausoleil just ovanför Monaco. Inte alls illa va;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar