11 juli 2012

Dilemma

Vi kommer bo i hyreslägenhet i Frankrike och när jag nu sett några alternativ som är färdigt inredda ryser jag nog närmast i kroppen. Väldigt simpelt och primitivt. Man ser att ägaren inte satt ner tid eller pengar på inredningen. Nu låter jag kanske otroligt bortskämd och materiell men jag älskar mina möbler och jag älskar att inreda så det känns otroligt jobbigt att bo bland någon annans möbler som man själv inte alls gillar. 

Så nu funderar jag om det ändå skulle vara bättre att hyra en lägenhet utan några som helst möbler och inreda själv. Fast kommer vi bo på samma ställe hela studietiden, runt året eller bara då det är skola? Vet ingenting egentligen. Men det som är säkert är att det känns fel att när man just inrett en hel lägenhet till minsta detalj att sälja bort allting här, för vi stannar ju knappast i Frankrike resten av livet. Och så är det ju det att en stor del av mina möbler som jag själv snickrat, målat och fixat med betyder så otroligt mycket för mig att det inte riktigt går att skiljas åt. Men så vet jag heller inte var de skulle kunna förvaras i några år. 

Och nu råkade jag surfa in på Maisons du Monde med en massa härliga möbler och tänker om jag ändå borde sälja en del och köpa nytt. På Maisons du Monde finns det där matbordet jag dreglat över redan länge, ursnygga brudskåp, sängar, fåtöljer och mycket mycket annat. De har förresten en helt fantastisk nätsida. De har bilder både skilt på möbeln och så har bilder där de inrett med möblerna så man ser hur det ser ut "på riktigt."

Nej nu vet jag faktist inte alls hur det blir. Kanske blir det så att jag får nöja mig med att göra balkongen fin och så får resten va som det är. Oberoende så är det ju Franska rivieran och det är väl ganska okej det också.










2 kommentarer:

  1. Maisons du Monde on ihan paras <3 Sinne mäkin suunnittelen jo ostosreissua, kun päästään vain Ranskaan saakka loppukuusta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Voi ihanaa että Ranska matka edessä:)Viime Ranskan matkalla kävinkin heidän liikkessä ja kaikkea pientä tarttui mukaan. Ihan unelmakauppa <3 Tuli nyt vähän sellanen fiilis että pakko saada kaikki:D Mutta en silti haluaisi omista huonekaluista luopua. Saa nähdä miten käy!

      Radera