9 juli 2012

People tend to hate Mondays





Idag har tvättmaskinen varit igång konstant . Nytvättade lakan och handdukar hänger på tork från varje dörr, krok och stol så det känns som man var i Marrakesh och får smyga omkring. Det känns mysigt på något vis. Både att det surrar i  bakgrunden och hela huset doftar trättmedel. Har flyttat runt omkring på saker och tänkt beställa nya tavlor tills det slog mig att vi ju flyttar om under två månader. Eftersom sovrums tv:n åkt till landet för sommaren fick min tavla jag målat flytta in i sovrummet på byrån och den passade in perfekt! Så har jag tröstshoppat en fin fin pink klänning på Zaras rea som sitter som smäck på kroppen. Och nu tänker jag öva min rostiga franska med att läsa franska Vogue som mamma hämtat frrån Paris och  förvandlas till en chic fransyska. Och så börjar jag småningom lära mig att klara mig utan mina två fingrar. Ibland faller saker på golvet och jag svär och har mig men det mesta klarar jag av i alla fall. En helt okej måndag alltså:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar