9 juli 2012

Läkarbesök och glass


Idag har jag varit hos läkaren på kontroll och försökte få en tidigare operationstid. Det känns lite onödigt att fingrarna hinner läka och sedan måste hela handen öppnas en vecka senare och hela läkningprocessen får börja på nytt. Men det var visserligen bättre så här så fick inte någon flytta på operationen. Fingarna ser dessutom redan helt okej ut när jag nu vågade titta på dem igen. Handkirurgen idag fick mig att känna mig lite mer hoppfull eftersom han påstod att det inte är någon fråga att jag inte skulle få funktionen och känslan tillbaka och Finland bästa handkirurger finns just på Töölö sjukhus där jag opereras. Det blir dock en 3 månader lång rehabiliteringsprocess innan fingarna är någotlunda tillbaka till vanligt. 

Men för att göra dagen lite gladare tog vi med mamma glass på Ciaon Caffe där de har de absolut godaste italienska glassarna! Brevid Monaco i en liten stad som heter Menton har de också en italiensk glassbar med tiotals himmelska glassmaker. Och snart kan jag ju åka dit varje dag. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar