17 juli 2012

Nervsvag


Idag var jag och tog bort gipset och de byggde en spatel så jag kan börja rehabiliteringen. Tyckte att det var så obehagligt då de öppnade bandaget att jag var nära att svimma. Allt blev helt vitt, fick kokhett och kallsvettades men så gick det över när jag fick lägga ner mig. Sen då de byggde spateln och böjde på fingrarna för att kunna forma den rätt kändes det som om fingrarna faller av, så jag tog tag i stolens armstöd och klämde tills medvetandet for. Jag drömde lugna och trevliga drömmar tills jag vaknade till att läkaren viftar framför mig och undrar om jag kommit tillbaka till den här planeten. Så måste vi fortsätta så att jag låg på sjukhussängen. Träffade också en fysioterapeut som gav mig olika övningar som jag inte riktigt kunde utföra för smärtan var så stor att jag tänkte svimma om och om igen. Visste nog fan inte att jag var så känslig för smärta. Lite pinsamt faktist. Men tydligen har stora män också svimmat där av smärta så jag är väl ändå inte den enda;)

 Så nu ligger jag hemma raklång, är helt snurrig och totalt slut i hela kroppen. Så lite jobbig dag hittills har det väl varit. Men hoppas det går om snart! Ja och förresten så är spateln ju svartvitrandig. Som klänningen jag köpte igår;) Perfect match!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar