7 juli 2012

Socker för såren


Just nu är det lite knepigt att skriva då bara vänster hand fungerar så det blir knappast så mycket text här. Men det förstår ni säkert. En bild säger ju mer än tusen ord så jag försöker kompensera det med fina bilder istället. Som på dagens bärpaj med smultron, blåbär och jordgubbar och citronmelissa. Speciellt gott då man själv plockat bären och odlat citronmelissan:)

Ja just det, det gick inte så bra med min sockerdiet efter gårdagens incident. Tänkte att jag nog nu unnar mig vad än jag vill ha. Så i matbutiken när jag plockade till mig lösgodis föll hälften på golvet. Kände mig lagom handikappad. Inte riktigt så lätt med en hand. Det kommer hela tiden emot saker jag inte kan göra själv så stackars Max får fungera som assistent och sätta fast mitt hår bland annat. De flesta sommaraktiviteterna får också vänta nu och jag tänker bara slappa med gott samvete och låta handen läka. Bara den där solen skulle komma fram igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar