7 januari 2012

Narai kiri



Idag har vi gått runt tomten i flera timmar med arkitekten och planerat de nedre våningarna som ännu håller på att byggas. Det är verkligen så mycket som man hamnar tänka på då man bygger hus att man blir riktigt yr. Det kan kännas omöjligt att välja åt vilket håll ett badkar skall vara vänt och om man skall kapa av en vägg 5cm eller inte. Avundas verkligen över människor som kan se en helhet, ta i hänsyn alla små detaljer och kunna rita det på papper på några sekunder och dessutom få det att fungera i verkligheten.Bara sådär! Ja, det är väl därför de är arkitekter till sitt yrke. Jag tror inredning är mer min grej men tyvärr får jag inte riktigt något ord här gällande inredningen. För mig ser det bra ut i huvudet och på papper men i verkligheten tycker jag alltid att något går snett och jag blir aldrig riktigt nöjd. Men inte slutar jag försöka för det!

Vill ni ta en titt på hela projektet och se en av de färdiga villorna kan ni titta in på naraikiri.com!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar