28 januari 2012

Finnair poäng och Umeshu

 Vid årsskiftet hade jag en massa Finnair poäng som skulle bli gamla och jag insåg att man får mycket mer värde för poängen om man köper presentkort istället till olika restauranger.Det fick bli några presentkort till Umeshu och Royal Ravintolat.  Igår kväll använde jag ena presentkortet till en liten födelsedagsmiddag inne på Umeshu med himmelsk sushi. De absolut godaste var  friterade tigerprawn makin.

Så nu har jag några trevliga kvällar som väntar ännu på någon av Royal Ravintolats flera restauranger. Rekommenderar att använda poängen såhär istället! Eftersom om man bokar tex. en resa till Europa med massvis av poäng med dem måste man ändå stå för över 100e bränslekostnader och vinner sisådär 60e på det hela. Istället fick jag presentkort för 130e och kan flyga tex. Norwegian Airlines billigt om jag vill åka till Europa. Winwin!

Efter Umeshu blev det häng och gitarrspel hos Sofia med Jasmine och hennes kille och senare åkte jag, Max och hans kompis till Bläk för födelsedagsfirande av Max släkting. Det blev en ganska kort kväll men det är jag glad för eftersom idag blir det mera födelsedagsfirande:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar