25 januari 2012

Lurad

Idag fixade jag lite skolgrejer och ringde till USA för det och tänkte att jag likaväl med det samma kan försöka ringa till vår gamla fastighetsmäklare Jon Rashotsky som jobbade för Mizner Grande Realty. Vi hyrde lägenhet i Miami genom honom och efter 8 månader har vi fortfarande inte fått tillbaka vår security deposit på några tusen. Jag har ringt och ringt och det går alltid till svararen eller så har han sagt att han ringer tillbaka men ringer aldrig. Så idag tänkte jag försöka få tag på honom åter igen och försökte leta fram hans nummer via hans nätsida. Nätsidan hade lagts ner. Företaget han jobbade för hade inte mer honom på sina listor. När jag äntligen hittade hans nummer så existerade de inte. Till slut fick jag tag på en hans gamla kollega som kom med chockerande nyheter. Vår mäklare har blivit arresterad för att ha lurat över 1 miljon dollar av sina kunder via obetalda security deposits. Nu när vi googlat verkar nätet krylla av nyheter på dethär caset och de försöker få ihop alla som blivit lurade så de kan snabbare få pengarna returnerade. Alldeles sinnesjukt!


Här är en artikel som behandlar caset.

Mäklaren har samarbetat ihop med en jurist som vi oveterligen skrivit våra checks till som sedan investerat pengarna. Företaget mäklaren jobbade för som också har förlorat sitt face har nu stämt honom för 1 miljon dollar! Just nu är Jon arresterad och väntar en lång om inte livslång fängelsedom och har alldeles enorma skulder.

Det värsta är att tänka hur han ända sen början sett oss endast som någon han potentiellt kan vinna mycket pengar på och lura ända till slut. Han har lurat oss gång efter gång och alltid ända sedan början varit en otroligt svår människa att ha att göra med då han inte hållit något han säger och ljugit rakt i våra ansikten. Flera gånger var jag inne på hans office och skrek åt honom då han inte skötte sitt jobb och fick gå ut med tårarna rinnandes längs kinderna för jag blev så förbannad. Han är en alldeles sjuk människa som verkligen förtjänar sitta inne resten av sitt liv. Hur sover en sådän människa om nätterna undrar jag? Hur lever de med sig själv? Han har en familj dessutom- som han totalt har ignorerat i och med detta. Och hur trodde han att han inte skulle åka fast- det handlar ju om stora pengar som människor går miste om, de låter ju helt enkelt inte sånt vara och bara glömmer.

Alldeles alldeles otroligt! Verkligen äckligt att tänka att man haft att göra men en sådan människa!

Nu skall jag ta kontakt med åklagaren för caset och låta honom veta att jag är en av de lurade och hoppas på att jag snart får tillbaka pengarna. Jag hoppas Mizner Grande Realty är hjälpsamma i ärendet och inser att de tyvärr måste ta ansvaret för att kunderna som blivit lurade får sina pengar tillbaka. 

2 kommentarer:

  1. Usch då gumman! Så obehagligt och JOBBIGT att måsta reda ut sånt härifrån. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN KÄRA VÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja faktist obehagligt. Nu kan jag bara tänka mig att det blir flertals telefonsamtal och för stora papperbuntar att gå igenom. Bara för att någon inte har någon moral över huvudtaget!

      Radera