31 januari 2012

Kräftstjärtspasta med chilitomatsås

För det mesta känner jag mig urusel i köket och skäms närmast om jag måste bjuda någon på mat. Bakande är en helt annan sak. Det älskar jag och tycker mina bakverk är något jag kan vara stolt över. Men matlagning kräver helt annan kreativitet som jag känner mig sakna. Därför försöker jag hitta mig fram till goda recept som är lätta och uppskattas här hemma och så småningom försöka få mig att känna mindre ångest och bli mer bekväm med matlagning. Får alltid massvis med komplimanger för min mat så något måste jag väl göra rätt i alla fall. Är nog bara lite väl översjälvkritisk, men det var väl inget nytt!

Idag blev det en kräftstjärtpastan med chilitomatsås! Enkelt, lätt och gott som bara den blev det faktist:) 

Recept för 2 personer

400g kräftstjärtar
½ purjolök
1 burk krossade tomater
Salt
Peppar
Mycket chili
Basilika

Lägg pastan och koka och fräs purjolöken i olivolja i en panna. Tillsätt tomatsås, krydda och låt koka ihop i några minuter. Lägg i kräftstjärtarna och basilikan och låt värmas. Toppa rätten med hackad basilika. 

Bon Appétit!

Ps. Alltid roligare att servera från fina fat- hur fantastisk är inte den nya Mateus tallriken?! Älskar!

2 kommentarer:

  1. Mums, näytää namilta:) Kattaus o puoli ruokaa:) Koska kokkaat mulle? Tuonko toisen lautasen mukana?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Niinhän se vaan on!Toinen lautanen vois olla ihan kiva:) Kokkaan kun sulla aikaa tulla. Ja vohvelirautaa pitäis myös kokeilla!

      Radera