20 januari 2012

I am back!

Hej igen! Försökte mobilblogga de sista dagarna av resan men det lyckades inte riktigt så därför blev det tystnad på bloggfronten. Fick dessutom magsjuka sista natten före vi skulle åka hem så har fått dropp och ungefär 50 piller av olika slag och börjar så småningom må bättren tack vare magiska doktorn. Jag har världens spyfobi så det var verkligen något som jag avskyr obeskrivligt mycket och hade som tur inte drabbats av det på 15 år, tills nu då. Huj säger jag bara, speciellt med 24h flyg på det hela! Max blev sjuk idag, så någon sorts magbobba tycks det röra sig i Thailand. Så snälla akta er om ni är i Thailand!

Idag då vi landade i Helsingfors trodde jag vi var långt uppe bland molnen ännu då vi rörde marken eftersom det var riktigt tjock snöyra! Gick ut från planet i bara ballerinan och leggings och fick nog en liten chock av snön och kylan. Så nu tycker jag att vi lika väl nu kan låtsas att jag ännu är i Thailand i +30C och gå igenom bilder från de sista dagarna. Här händer det trots allt inte mycket nu för att jag helst håller mig borta från alla som jag kan smitta ner. 

Så vi börjar med  Koh Samui Airport- den finaste flygplatsen jag vet! Den har till och med blivit vald till världens finaste och tropiskaste flygplats just på grund av att det är öppet och växtligheten är så vacker där. Tänk er, inga väggar, blommor och växter åt alla håll, fuktig luft, en damm med näckrosor, akvarium, transport till flyget med öppen cart och om man känner att man inte fått tillräckligt sol kan man forsätta solandet på flygplatsen. Dessutom bjuder de på complimentary snacks åt alla passagerare. Inte så illa va!






Inte är väl Bangkoks flygplats så illa heller. Liksom kolla vilken garden!  Där stod det ett tiotal thailänningar och vattnade konstant. Stackarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar