27 januari 2012

Inspiration- Mateus

Som en del av min födelsedagsgåva av mamma fick jag påfyllning till Mateus samlingen, nämligen vit tallrik med spetskant. Var och vrida och vända runt på de olika faten idag på Stockmann och fastnade för  den vita eftersom den passar bra med resten av familjen som är mörklila och grå. Så kul att ha något man samlar på:)



Kollade också igenom en bok de hade om Mateus som jag fann ljuvliga inspirationsbilder i. Fina färgkombinationer- så fräscht och somrigt!

 









2 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR Mateus porslin. Har visserligen bara två muggar i min samling än så länge men har på känn att det kommer bli mer... De stora skålarna och fatena i olika färger är mina favoriter. Synd bara att de skall vara så dyra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju perfekt att önska sig påfyllning till födelsedag, jul och varför inte namsdag också:)Älskar också de stora faten men jag börjar med "mer nödvändigt" porslin och ja, dessutom de kostar ju massor!

      Radera