1 april 2012

Snö från en klarblå himmel

Var igår helt slut i kroppen och fötterna att jag somnade tidigt och sov lääänge. När jag vaknade var det så starkt solsken att jag fick kämpa med att hålla ögonen uppe då solen bländade så, här kommer det inte på frågan att dra för gardinerna nämligen. Allt ljus skall in! Så jag somnade om i värmen och solskenet och det kändes nästan som om är var mitt i sommaren. Inne ja. Ute är det lite andra bullar. Kusligt kall och vädret är helt tydligt något aprillskämt då det tidigare snöade från en helt klarblå himmel. Antagligen var molnen någonstans bakom takhörnen men det såg ju ganska vidrigt ut med fullt solsken och snö! Jag ignorerade dock snön och drog på mig kavaj med pälsväst under som höll mig lite varm. Det känns bara så fel att dra fram vinterjackan igen så jag vägrar göra det:)

Efter en långsam morgon tog vi en liten söndagstur i Helsigfors med Max och åt himmelsk lasagne hos mamma och tog en kaffe på Carusel som var fullproppat av folk så man fick köa en stund för att få ett bord. Härligt med så mycket människor i farten:)




Jeans, Boots, Kavaj-Zara, Tröja-Mango, Pälsväst-GT Fur, Scarf-Stockmann, Solglas-YSL, Väska-LV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar