26 april 2012

Evening at Hotel Haven

Som sagt var jag i Hotel Haven ikväll och gjorde en film för skolan av min arbetspraktik där. Till min lycka var suiten ledig så det blev en hoteltour genom hotellet, baren, restaurangerna och så en tour av suiten som jag också använde som bas för hela filmen och tog still shots i där jag talar. Skulle kunna bo i suiten! 80m², havsutsikt,  enorm säng, öppen spis, stort badrum, härlig inredning och så har de de där härliga rumsdofterna från Linari. Ja, där finns helt enkelt allt man behöver! Medger att det tog lite i hjärtat att lämna tillbaka nyckelkortet till suiten. Jag är ju en sucker för hotell och hotellinredning! 

Kändes riktigt ovant att prata inför kameran och jag kan säga att det blev flera flera tagningar som jag nu hoppas jag lyckas editera ihop till en sammanhängande film. Med noll erfarenhet av filmer och editering skall jag nu försöka ta tag i det och se om jag får någon härlig hotellmusik och spela i bakgrunden och lite bilder här och där. Nu skulle min vän Jasmine behövas som gör detta till yrke, men månne jag inte lyckas sätta ihop något i alla fall;)

Ingång till suiten
Härligt sovrum med fönster mot havet
Rymligt vardagsrum med utrymme för flera personer
Glad uppklädd receptionist
TV-hörna med lyxigt Bang & Olufsen hifi system
Hotel loungen vid receptionen

Haven Bar

Perfekt ställe för kvällsmys med brasa, shack och mjuka soffor

4 kommentarer:

  1. Upeita kuvia.. Ystäväni sisko on muuten Havenissa töissä! ^^

    Satu
    Indie by heart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Satu! Havenissa on niin ihana sisustus että en kestä<3 Minkä niminen siskosi ystävä on? Jos vaikka tuntisin! Nythän en siellä ole töissä ollut yli vuoteen mutta aika lailla ovat työntekijät pysyneet samana kuitenkin:)

      Radera
    2. Kaverini sisko on Emmi, ei ehkä kehtaa koko nimeä huudella ^^ Minun mielestäni hän on ollut siellä jo vuosi sitten :)

      Radera
    3. Tiedänhän mä Emmin tottakai! Aika hauska sattuma:) Niin se Suomi vaan on aika pikkuruinen maa:)

      Radera