23 april 2012

In love with postponing


Idag skulle jag påbörja ett enormt projekt för skolan men lyckades hitta på en massa annat roligare att göra istället! Var i Sydafrikanska ambassaden och planerade blomuppsättningar för dem och på Plantagen och K-rauta och köpte krukor och blommor som skall planteras imorgon. På kvällen fick vi dessutom en extempore middags inbjudan till Max mammas familj. Vi åt härlig laxpastrami och till efterrätt blev det leipäjuusto med hjortronsylt. Riktiga favoriter! Skulle nog kunna äta lax varje dag så gott som det är! Tack vare galna dagarna kanske det blir lax varje dag här nu en tid framåt;)



6 kommentarer:

  1. Hej! Jag är Anna, din läsare från Finland:) du är jättevacker och jag gillar ditt stil! Haha, sorry if I had many spelling mistakes :-D Anyway, I have to join your reader :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hei Anna, kiva että olet löytänyt tänne:)Ja kiitos kauniista sanoista:) On aina mukava saada positiivista palautetta! Käväisinkin blogissasi ja huomasin että kirjoitat suomeksi, niin ajattelin nyt vielä sekoittaa kolmannen kielen tähän:D Tervetuloa tänne vielä<3

      Radera
  2. Vitsi ditt liv verkar så härligt!! Hur får du göra sån häna roliga projekt hela tiden? Blomuppsättningar för ambassaden?? Who does that? Im jelly :) tack för en kiva blogg, du verka va så genuint snäll o härlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Ina:) Är ju ännu halvfärdig med studierna så är glad att jag får lite små jobb och projekt här och där före jag måste börja jobba påriktigt! Vår familj hyr ut lägenheter åt några ambassadörer så jag hjälper till ibland med små roliga projekt hos dem. Blomuppsättningarna var en gåva åt Sydafrikanska ambassadören då de har sin freedom day på fredagen:)

      Kram!

      Radera
  3. Ooohh ja blev ju mer o mer bara avis på ditt liv! Det e så kiva när du delar med dig dina projekt, fortsätt me det :) så kiva att läsa om ngt som avviker från vardagen! Men hej, e d för mycket frågat ifall du skulle göra ett inlägg angående dina studier? Ja studerar nämligen turism vid arcada så det sku va roligt att höra hurdant det där hotel management (?) e! Ha det bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, jag delar gärna med mig alltid då jag har något roligt för mig:) Och jo, jag kan bra göra ett inlägg gällande studierna! Skall rota bland lite gamla bilder och se vad jag hittar så jag återkommer med det;)

      Radera