13 mars 2012

Stylare och fotograf

Har nu fått för mig att jag vill börja styla och fotografera hus. Japp! Knappast något man lever på men definitivt en rolig grej i alla fall. Jag skulle alltså vilja jobba ihop med någon eller några fastighetsmäklare och styla och fotografera för deras hemsidor lägenheter som är till salu och hyrs ut. Varför inte för privata personer också! Många gånger då jag sett på lägenheter på nätet blir jag chockerad över hur shabbiga lägenheter kan se ut gällande inredning och fotografierna är ofta urusla. Där kommer jag int och gör det jag älskar- ändrar lite om, sätta in fina grejer som blommor, kuddar, mattor, filtar, ljus and mycket mer och fräschar upp det hela och toppar det hela med att ta smashing bilder! Absolut absolut nödvändigt. Det kunde ju vara det roligaste ever dessutom! Sist men inte minst skulle det ju vara den bästa orsaken att samla till sig en massa fint som man sedan kan använda på sina uppdrag likaväl som hemma:)

MEN, här har jag glömt att jag inte kan fotografera alls typ. Så nu vill jag på momangen lära mig fota! Och jo, jag vill ha en ordentlig kamera också! Har blivit super inspirerad av Helenas blogg som håller på med just det här på sidan om en massa andra inspirerande grejer. Hon har stylat och fotat några fanstastiska lägenheter för Alertus Fastighetsbyrå och jag säger bara att den kvinnan, hon kan sin sak!

Allt det där har bara att göra med att först få lite övning och sen get out there och sälja sig själv som bara tusan! What do you think?

Här är en lägenhet Helena stylat och fotograferat och jag skulle flytta in direkt. Kanske skulle ni det också? Hon tar så fina bilder med fantastiskt ljus och en härlig stämning! Tänk vad mycket små inredningsdetaljer och en bra fotograf kan göra;)









3 kommentarer:

  1. Grattis och välkommen till marknadsförings livet, uuuaaahggg!!!!Fina bilder men frågar är att var i tusan finns det såna lägenheter och när får vi flytta in????;)

    SvaraRadera
  2. Och jag tror nog att du klarar dig med din nuvarande fotoskills;)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog absolut det mest skrämmande, att marknadsföra sig själv och få människor att tro att du är the one när du inte ens själv tror det:D Man måste väl flytta till Sverige om man vill ha en sådan lägenhet eller så är det bara att bygga själv från scratch:)

      Radera