4 mars 2012

At Hotel Fabian


Förra vintern gjorde jag min internship i Hotel Haven i Helsingfors. Gillar verkligen deras inredning och likaså deras systerhotels Hotel Fabians stil. Därför tänkte jag dela med mig lite inredningsinspiration från båda hotellen.

Jag tycker att vi börjar med Hotel Fabian som är ett coolt lite mindre boutique hotel med 42 rum och ligger på Fabiansgatan 7 i Helsingfors. Fick gå igenom flera rum på hotellet och tyckte att deras inredning var väldigt tilltalande och lite annorlunda på ett bra sätt. Det bästa med deras inredning är hur de lyckats använda sig av starka färger men ändå lyckats få det att se så fräscht ut. Tycker de har lyckats slå ihop en  fantastisk kombination av modernt och klassiskt. Älskar de svartvita rummen och deras movieset fotlampor är ju to die for helt enkelt! De har tre olika sorters rum varav de finaste rummen är stora och tillämpar sig för längre vistelse med eget kök och stort matbord. Vissa rum har även egen terass vilket ju är värsta lyxen! 

Deras entree är väldigt väldesignad med tanke på lite utrymme. Den rymmer reception, lounge och frukostservering. Intressant nog fungerar deras reception också som bar! Gym, konferensrum, spa, restauranger och en större bar finns i anslutning till Hotel Haven där gästerna är välkomna att använda alla bekvämligheter.

Kan varmt rekommendera hotellet och servicen för er som vill bo trevligt i Helsingfors hjärta:)

                             

2 kommentarer:

  1. alltså vilken internship, vad har du studerat och vad gjorde du där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag studerar Hospitality Management (huvudsakligen i USA) och gjorde då en internship på ca 3 månader som hörde till skolningen. Jag jobbade närmast vid front desken men fick också delta i alla möjliga projekt på hotellet. En trevlig och mycket lärorik upplevelse! Det bästa var nästan det att man fick se på otroligt vacker inredning varje dag;)

      Radera