22 november 2011

Urförtjust i vass


Gissa om jag fyndade något? Nej inget alls! Kan inte tro det eftersom jag alla år tidigare hittat en massa fint där och tyvärr har också pojkvännen redan för många parfymer han fått av mig. Nu doftar jag någon riktigt snuskig blandning av tantparfym och krämer och kan inte ha händerna nära ansiktet utan att nästan svimma.

I Gäddvik hittade vi denhär fina vassen och jag vill nu absolut ha såndäna vad det nu heter bruna vassblommor! Nämen vad heter de på riktigt, någon som vet? I en stor vas tänkte jag sätta dem.Har för mig att vi hade så på landet flera år sedan. Problemet var bara det att de var två meter inne i vattnet och mina läderstövlar skulle nog ha blivit riktigt sura på mig om jag offrat dem för vassblommor. Så det får bli ett annat äventyr någon annan gång som jag packar stövlarna i bilen och haffar åt mig en bukett med vass!

1 kommentar: