16 november 2011

L.O.V.E

Låt mig presentera er mitt lilla projekt jag var så ivrig över. Inspirationen fick jag från Tintinstyle då jag så dessa. Tycker att jag kan ha dehär fina bollarna till vardag likväl som till jul och därför tycker jag de är extra roliga.

Så hur gjorde jag? Jag köpte styrox bollar och akrylfärg och målade dem vita (inser dock nu när de torkat ordentligt att ett till lager inte skulle ha varit till skada.) När de torkat klippte jag ut bokstäver från ett pappersark som jag ritade av på bollarna(inte så lätt att rita på någonting runt nämligen på fri hand.) Sedan målade jag helt enkelt med en liten pensel bokstäverna på och fäste ett band på toppen med en knappnål.

Nu hänger de på mitt fina smyckesställ och undrar om de får bli där eller om de hittar någon annan plats. Men de måste ju hänga ihop, annars tappar man lite idén liksom.

 Så vad tycker ni mina vänner?



5 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé, jag älskar DAY Home! Kul grej att göra själv :)

    SvaraRadera
  2. Det känns ju alltid roligare då man vet att man gjort det själv och så kanske man sparar en liten slant också med det samma:)

    SvaraRadera
  3. Sjukt fina! Tror jag tänker apa din idé rakt av :)

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni:) Roligt att kunna ge inspiration och kom ihåg att måla åtminstone 2 lager på bollarna om du gör som jag så blir de snyggare!

    SvaraRadera