16 november 2011

En liten julgran

Nu undrar jag hur ni med en liten lägenhet gör om julen gällande julgranar. Tränger ni in en lite mindre gran någonstans eller har ni såkallade fönster- eller bordsjulgranar?

Själv tycker jag nog det kan bli fint med en miniatyrjulgran i fönstret och tror att det är vad jag kommer att gå för. Har helt enkelt inga tomma hörn här hemma för granar fastän de stora och mäktiga granarna ju är finast.

Här kommer några inspirationsbilder av mini julgranar. Skulle gärna ta vilken som helst av dem:)
En vacker kruka är ju ett måste då granen kommer att vara på bordet eller fönsterbrädet.
Lite väl mycket gran här men själva julgranen är ju fin till och med i sovrummet.
Hur fin är inte själva vasen/foten!

8 kommentarer:

  1. hejj du måst sejja ti mamma att ni måst vänta tills ja kommer hem så kan vi klä julgranen tisammans!!! JÄNNÄ!! vi måst skaffa en helt enoooorm o fin! t don

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Oj nu moka ja nåt med kommentarerna och deleta min förra i misstag :D anyways! jag har skippat idén av en julgran i vår lilla trea ren för många år sen när vi skaffa katt! Det sku bara vara för omöjligt att hålla henne borta från granen! Istället har jag alltid fixat en "julgren". Jag söker en ganska stor björkgren från skogen, snurrar glitterband runt den och hänger några kanske 5 bollar i den. Så hänger jag upp hela grejen i vår taklampa i vardagsrummet. vi har en såndän bas-lampa med 3 spottin på en stång så de är enkelt att få upp en stor gren och hänga horisontellt från den. Den tar ju inte upp nån plats, den barrar inte, katten lämnar den ifred och dessutom ser den superfin ut när taklampan lyser på glittret och bollarna :)

    SvaraRadera
  4. Det låter jätte mysigt med en julgren och kan tänka mig att det är en toppenlösning om man har en busig katt och inte så mycket utrymme:) Funderade själv också på att bara hänga upp några grenar i en stor vas och pynta upp dem men tror nog ändå att jag vill ha en riktig mini julgran. Som tur är det inte länge tills det är tillåtet att skaffa gran:)

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att vi skall få plats med en riktigt julgran i år. Men ganska liten måste den nog vara. Plast är liksom inte samma sak.... Det måste dofta och barra för att ge rätta känslan :)

    SvaraRadera
  6. åhh jag vill också jag tycker den i sovrummet e bara för gullig och jag för såna jul fiilisar när jag ser på den! GIVE ME

    SvaraRadera
  7. Hanna: Jag håller med dig, plastgranar känns bara inte rätt! Måste nog hitta en riktig gran men i mini storlek. Har nog ingen aning om hur jag får den att överleva/hållas och stå i en kruka.

    SvaraRadera