24 februari 2012

Pan Am


Ni kanske har hört att det börjar en ny serie som kommer sändas på Yle som heter Pan Am. Serien handlar om piloterna och flygvärdinnorna på 1960-talet i början av den kommersiella jetåldern  Jag tror att det kan vara en intressant serie att följa med  tanke på min utbildining jag gör i Hospitality Management där jag har lärt mig mycket om bland annat flygbolag. Har alltid tyckt att filmer och serier som har med flyg att göra är spännande så jag tänker absolut börja följa serien. Dessutom spelar underbara Christina Ricci i en av huvudrollerna -så det måste ju bli bra!

Imorgon skall jag bli sminkad och uppklädd till en Pan Am flygvärdinna, visa upp ett riktigt flygvärdinne smile och göra reklam för serien på UMK (uuden musiikin kilpailu) i ishallen i Helsingfors. I mars blir det mera liknande reklameringstillfällen. Lite kul blir det ju med 60-tals smink med röda läppar, en 50 år gammal riktig Pan Am kostym och någon snygg frisyr med vågiga lockar eller snygg håruppsättning. 

Hade just feber i några timmar och kände mig riktigt krasslig men nu börjar det mystiskt nog kännas bättre ren. Vi får hoppas att jag mår prima imorgon så får ni se fina bilder från tillställningen :)

2 kommentarer:

  1. Har sett på Pan Am och det är SÅ bra...Min nya favo serie :o)

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra!Fattade först nu att hela första säsongen ju ren kommit i USA! Måste kanske börja tjuvtitta i såfall:)

    SvaraRadera